måndag 25 maj 2015

Ett socialt veckoslut

Helgen har varit rolig och intensiv. Vi har haft svägerskan och vårt äldsta fadderbarn här från lördagen till idag. Lördagen började vi med en shoppingrunda och cafébesök för tjejerna medan killarna var hemma. Resten av dagen hann vi med tortillamiddag, utelek och blomplantering. När barnen somnat provsmakade vi bröllopsvinet (det fick godkänt och vi behöver som tur är inte göra en till resa till Tallin!) smaskade på ost och kex och tittade på ESC. Ingen av oss är riktigt fascinerade av ESC (det är bara ett stort och påkostat spektakel i mina ögon) så vi tittade väl främst för att ingen orkade engagera sig i att hitta något annat att titta på. Det var inte direkt så att vi lovordade låtarna eller uppträdanden om man säger så...


På söndag passade vi på att utnyttja det vackra vädret och spendera mycket tid utomhus. Jag och Colin började dagen med en promenad så att resten av gänget skulle få sova en knapp timme till. Efter frukosten for vi alla ut och pysslade på med ett och annat. På eftermiddagen kom min kompis Anna på besök och vi styrde upp en picknick på "berget" med flera godsaker i picknickkorgen. Jag hade bland annat gjort en morotskaka utan socker och vetemjöl enligt detta recept. Den fick godkänt, men jag tycker att det var något som saknades i glasyren. Den kändes lite tråkig och platt. Jag skall försöka utveckla den så att den blir bättre nästa gång jag gör den.

På söndagskvällen, efter en simpel middag med grillad korv och sallad och när barnen somnat, for jag och svägerskan ut på en liten jogginrunda. Det var skönt att avsluta helgen med en liten bensträckare. Och för mig var vädret alldeles perfekt (lider man däremot av pollenargi var det kanske inte lika behagligt), kvällssolen värmde ännu och det var ljummet i luften.

Den här veckan jobbar jag också fyra dagar, och så skall jag på en champagnetasting- spännande!

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar