tisdag 12 maj 2015

Cykelveckan i Vasa

Just nu ordnas cykelveckan i Vasa. (Läs mer här) Trots att jag cyklar till jobbet så gott som varje gång, var det ändå cykelveckan som fick mig att ta cykeln idag. Vädret visade sig inte från sin bästa sida imorse, det var blåsigt och regnigt. Ett riktigt höstväder. Hade det inte varit för jippot skulle jag ha tagit bilen idag. När jag väl var uppe på cykeln var det riktigt skönt att cykla till jobbet. Det var relativt varma vindar och de gröna löven på träden gjorde massor med humöret. Det doftade så gott av träden och just när jag cyklade till jobbet regnade det faktiskt inte. Dessutom var ju vädret alldeles underbart när jag cyklade hem igen, lite väl blåsigt men det doftade så gott av nyklippt gräs på flera ställen.
Programpunkter under cykelveckan är bl.a. ett motionsjippo för hela familjen i botniahallen som ordnades i lördags. Om vi inte hade haft gäster skulle jag gärna ha deltagit. Idag bjöd man också på brunch på olika ställen i stan för cyklister på väg till jobbet. Tyvärr började de servera brunchen först 7.30 så det passade inte mitt schema, annars hade jag stannat för frukost på vägen.
Jag tycker det är roligt när sådana här jippon ordnas i stan. Jag har sagt det många gånger förr och jag säger det igen, Vasa är verkligen min stad. Jag trivs så bra här! Dylika engagemang piggar upp dagen, trots att jag inte kunde delta i varken motionsjippot eller brunchen. Men det fick mig att cykla idag, vilket jag annars inte skulle ha gjort. Jag hoppas pannbenet är lika starkt imorgon när det lovas riktigt usligt väder.

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar