onsdag 6 maj 2015

Osäker framtid

Varje dag velar jag hit och dit gällande bloggens fortlevnad. Skall jag fortsätta med den eller inte. Å ena sidan tycker jag det är riktigt roligt att dokumentera vad som händer i våra liv just nu. Det är också roligt att ha så mycket sparat här och man kan gå tillbaka och titta vad vi har gjort. Samtidigt har en del av mig ingen inspiration alls att fortsätta blogga. En annan sak som jag också märkte en dag när jag tittade genom galleriet på telefonen. Jag har massor med bilder av Colin där, naturligtvis, men bland alla söta bilder fanns också en massa "bloggbilder" av honom. Dvs. sådana där hans ansikte inte syns. Jag blev riktigt less på mig själv. Det är inte alls sådana bilder som jag vill ha sparat av honom. Jag vill ju ha bilder av min lilla sötnos där hela han syns. Tyvärr har det ofta blivit så, att när jag skall fota något tänker jag också på vilka bilder som passar till bloggen. Jag har gjort ett medvetet val att inte lägga upp ansiktsbilder av Colin på sociala medier (någon enstaka finns väl här och där) eftersom det inte är hans val att finnas där. Det har då lett till att jag redan vid fototillfället censurerat bilderna med tanke på bloggen. Så vill jag inte att mitt galleri skall se ut.
Jag är väldigt tudelad just nu. Bloggen får leva vidare ett tag till så ser vi hur den utvecklas. Ett inlägg om dagen är inget som jag kommer att hinna med just nu. Dels är det för mycket på gång med bröllopsplaneringen, nästan varje kväll sitter jag och pysslar eller funderar över något. Missförstå mig inte, jag tycker ännu att det är jätte roligt, men det tar mycket tid. Tid som jag annars kanske hade lagt på t.ex. bloggen.
Förutom bröllopsplaneringen passar jag också på att njuta av vårvädret när det behagar. Om solen skiner har jag väldigt svårt att vara inomhus, och det betyder att vi är ute nästan hela tiden. I och med det minskar också tiden för bloggen. Efter en dag med solsken finns det på kvällskvisten sen ett hem att reda upp eftersom ingen velat ta hand om vare sig tvätt eller disk under dagens lopp. Nu har Colin dessutom varit sjuk i några dagar och behövt mera omvårdnad.
Jag borde kanske försöka göra så att ni kan följa bloggen via bloglovin, nu när det blir glesare med uppdateringar. Då är det lättare att hålla reda på när det kommer nya inlägg. En annan dag skall jag försöka hinna med det. Tills dess får ni se lite bilder från de senaste dagarna.

På första maj var vi en sväng till torget för den obligatoriska lösglassen.

Jag gjorde för första gången egna munkar på första maj. Tyvärr blev de inte alls lyckade- brända på utsidan och degiga inuti. Allt kan inte lyckas första gången... Vi var tvungna att skära itu alla för att se vilka som var "genomfriterade" och vilka som degiga.

Colin tycker mycket om att gosa för tillfället. Han vill ofta ha en filt runtomkring sig och så går han runt och myser och säger "gosit".

Bara det kommer löv på träden så att vi har lite insynsskydd från vägen är vår bakgård perfekt! Alltid hittar man ett ställe som är i lä och jag ser fram emot många varma sommarkvällar på terrassen.

Till dagens eftermiddagskaffe lyxade vi till det med "partyleftovers". Precis vad som behövde en regnig dag mitt i veckan med sjukt barn. Igår hade jag nämligen nästan alla mammor ur mamma-barn gruppen på en skönhetsklass här hos oss. Det blev rikigt lyckat och en trevlig kväll hade vi! Nu har jag dessutom läppstiftet till bröllopet under kontroll. 


Idag på lunchen var jag ute på ett ärende och just precis då började det regna lite smått, men det störde mig inte alls. Tvärtemot, jag blev riktigt glad för det doftade sommar. Temperaturen under förmiddagen hafe varit rätt så hög så när regnet kom och blötte ner asfalten så doftade det precis som vid ett sommarregn. Att det regnade när jag cyklade hem efter dagens slut störde mig inte heller. Jag hade en dunder medvind och det doftadr sommar överallt!

Imorgon kommer mamma/mommo hit och sköter. Jag skall bl.a. till frissan och till sömmerskan. Hoppas att klänningen är så fin som jag minns den! 


Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar