torsdag 25 april 2013

Tack solen för energin

Istället för att genast slänga mig i soffan igår och läsa passade jag på att njuta en stund av solen också. Det är inte så länge som solen lyser här ute på gården där vi har vårt lilla trädgårdsbord och stolar men en liten stund hinner jag nog sitta där på kvällarna innan husen eller träden skymmer solstrålarna.


Tack vare den friska luften och solens uppiggande strålar fick jag påfyllt mitt energi konto så jag passade på att baka vitchokladcookies. Det gäller att passa på de gånger lusten faller in och kroppen orkar med.

Så här tillbringade jag resten av kvällen, nybakata kakor, en varm kopp te och en bra bok.
Och här ligger en massa lappar och väntar på sällskap. Ännu behövs ca 15 lappar. Sedan är det "bara" att börja pyssla ihop dem till en härlig filt. Innan juli hade jag nog tänkt ha den klar... Men med denna fart ser det lite sämre ut.



Knytet i magen är nuförtiden väldigt vild av sig. Ibland kan man tydligt se från utsidan när det buffas och sparkas i magen. Än så länge är det bara härligt med sparkar och buffningar, men jag har förstått att det inte är lika roligt längre fram... Annat som jag har märkt är att jag blir "trött" i magen på kvällen. Magen känns tung och undre delen av magen blir trött av att hålla upp den hela dagen.
Någon som har provat ett sådant där stödbälte? Är det någon vits att satsa på ett sådant?


Therese


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar