tisdag 30 april 2013

Hemgjord mjöd

För första gången någonsin testade jag på att göra egen mjöd. Den smakade över förväntan kan jag säga. Jag var rädd att jag helt skulle misslyckas med detta experiment men den blev helt drickbar. Självklart finns det inget som slår mammas mjöd. Min mjöd blev mera blaskig, och har inte en så stark smak. Mammas smakar mera. Men min mjöd slår butikens mjöd med hästlängder i alla fall!  

Den första hemgjorda mjödflaskan i vårt hushåll

 

Jag vet inte hur ni andra gravida tänker och resonerar kring att dricka mjöd med en liten en i magen. Jag tänker i alla fall dricka något enstaka glas även om vissa anser att man helt borde avstå. Hur tänker/tänkte ni angående att dricka mjöd som gravid? 

GLADA VAPPEN!


Therese

2 kommentarer:

  1. Drick mjöd ty bara! He ha no ja gjort oavsett om ja har ve gravid elä amma, nå du veit jo ho di ir, om i beror på mjöd elä int!? ;) Gladda vappen! Hälsar Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. O no hari viri gott me mjöd dehär sejnast daga! :)

      Radera