onsdag 24 april 2013

En bok åt mannen

Igår var det bokens och rosens dag. Enligt tradition skall mannen ge en ros åt kvinnan och kvinnan en bok åt mannen. Jag passade då på att köpa en bok till Björn. Det kanske bör nämnas att jag inte var medveten om det speciella med gårdagen innan jag läste tidningen och jag hade heller inte hört om det tidigare att kvinnan ska ge en bok åt mannen. Det är alltså ingen tradition som vi har i vårt hem, men jag tyckte ändå att det kunde vara en rolig och omtänksam gest.



Själv är jag inne i en bokperiod nu. Jag har ofta tydliga perioder där antingen handarbete eller att läsa böcker upptar min fritid. För tillfället ligger handarbeten i en hög och bara väntar på att ivriga händer skall avsluta dem, men det har jag ingen lust eller motivation till. Hellre ligger jag hela kvällen på soffan och läser en bra bok istället. Vilken tur att jag kan göra det med gott samvete åtminstone.Tror bestämt att jag skall koka en kopp te och slänga mig i soffan med denna tegelsten.
Källa



Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar