fredag 26 april 2013

Nya muminsaker

Eftersom det allt som oftast brukar finnas med något muminrelaterat på denna blogg tänkte jag bjuda på några nya muminsaker som har flyttat in hos oss men som ännu inte fått visa sin vackra gestalt här. Jag hade tyvärr varken ork eller tid att gå igenom hela lägenheten i jakt efter nya saker så det här är endast ett litet urval av alla nya saker.

Så här ser muminmuggssamlingen ut för tillfället. Vi var tvungna att köpa en till hylla för det blev för trångt på bara två hyllor. Nu kan jag ännu fylla hela den övre raden ett varv till så jag antar att det skall fungera så där en stund till.
Den rosa snorlfröken och den blå muminmuggen är de senaste tillskotten. Nu borde jag också se till att skaffa vårens säsongmugg.


Ända sedan denna serie kom ut har jag trånat efter Lilla My kakburken. Tårtfatet, kexfatet, pajformen och saftkannan fick jag i sommar men kakburken har varit svår att få tag i, men min observanta svärmor hittade den i vintras. Nu är samlingen komplett!




Inuti kakburken gömmer sig Stinkki


Även till den lilla har den smygit sig in något litet plagg med mumin på. Bilder på dem blir det en annan gång.


Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar