torsdag 18 april 2013

Skall vi göra ett nytt försök?

Nu har det minnsann varit en lång paus här, igen... Det kom liksom så mycket annat ivägen.
Det största som har inträffat är nog att vi väntar på en liten som kan tänkas komma i juli. Det här är det mest spännande som jag/vi någonsin har varit med om och för varje dag som går blir jag bara mer och mer nyfiken på vem det är som sparkar och buffar i magen. Jag har mått så mycket bättre än jag trodde att jag skulle göra. Jag kan jobba som normalt och har inga större krämpor. Visst börjar det kännas nu i vecka 27 att magen är större, den är i vägen när man t.ex. skall binda skorna och det är fruktansvärt obekvämt att sitta långa stunder framför datorn i jobbet, men det är små saker som jag än så länge kan stå ut med.I början av graviditeten var jag så fruktansvärt trött att jag varje kväll efter jobbet bara sov eller låg på soffan och slötittade på tv. Jag orkade liksom inte med något annat. Tröttheten har avtog vartefter veckorna gick men nu kan jag igen börja känna att jag är tröttare än normalt, med det är väl också helt normalt antar jag.
En annan orsak till min bloggpaus kan anses vara mina studier. I januari fick jag klart min magisteravhandling och 22 februari fick jag mina examensbetyg. Jag är numera en utexaminerad ekonomie magister och får kalla mig ekonom. Känslan när jag fick mitt betyg är obeskrivbar. Det tog väldigt länge innan jag förstod att jag faktiskt är klar med mina studier. Jag, som har gått i skolan sedan första klass i lågstadiet, har faktiskt ännu lite svårt att tro att jag är ledig alla kvällar, det finns inga skolarbeten som ligger ogjorda och att helger faktiskt är helt lediga.
Sedan februari jobbar jag också heltid som forskningsassistent på Hanken. Jobbet innebär nästan uteslutande att sitta framför datorn med diverse uppgifter 8-16 och det här gör att jag inte gärna startar datorn när jag kommer hem. Därför lämnade bloggen rätt så lidande...
Nu, mina trogna läsare, skall jag göra ett nytt försök att dokumentera min vardag här på bloggen. Hur det går den här gången återstår att se.

Här kommer några få utvalda bilder som dokumenterar en bråkdel av det som hänt.


Vi har firat jul. Här hade vi just berättat om vår nyhet.


Vi har varit på en alldeles underbar resa till Teneriffa på tumanhand!




Jag har fått min ekonomie magisterexamen

Jag har firat min examen
Vi har varit på massor av promenader

Promenader är ungefär det tyngsta min kropp klarar av för tillfället





Nu skall jag göra mitt bästa för att hålla uppe bloggmotivationen en tid! Det skulle ju vara så roligt att få en del av den spännande resan dokumenterad här.

Hoppas ni kikar in igen!

Therese

1 kommentar:

  1. Välkommen tillbaka!
    Ska bli roligt att följa ditt bloggande nu innan bf..men åxå senare eftersom vi inte ses så ofta. Kram ♥/Monica

    SvaraRadera