torsdag 8 mars 2012

För lite hud i nacken

Vardagen knegar på som vanligt med skola, studier och träning. Förra veckan tog jag lite ledigt, efter tisdagens sista föreläsning tog jag också sportlov. Jag och Björn hann med massor av uteaktiviteter, mys på tu man hand men också ett besök till tatueraren. Det kommer som vanligt bild och historia när den har läkt ordentligt.
Denna vecka borde jag med andra ord ha massor med studieenergi tack vare förra veckans ledighet, men jag kan nog inte säga att jag djupdyker i litteraturen... Jag har två tenter nästa vecka som jag borde studera till och dessutom borde jag verkligen ta mig i kragen och börja på allvar med gradun. Nu är jag i det stadiet att jag har läst rätt så många artiklar och annan litteratur men jag vet liksom inte var jag skall börja. Jag borde bara börja skriva rätt och slätt för att få en början. Det kommer ju ändå att tas bort med största sannolikhet, det som skrivs i början, men ännu har det inte skett. En liten motivationshöjare fick jag trots allt igår. Den där tenten som jag skrev för några veckor sedan blev jag godkänd i, med råge dessutom. Det blev ett riktigt bra resultat och jag är nöjd med mig själv, nästan så nöjd att den här skulle ha fått följa med mig hem från butiken idag, den var ju dessutom på specialpris. Men jag stod emot och lät den vara...
Resten av denna dag kommer jag nog inte att göra några stordåd har jag på känn. Kanske en kopp kaffe med en god vän... Jag var och tog bort ett födelsedagsmärke i hårbottnen idag och det känns väldigt obehagligt så här i efterhand. Själva ingreppet var inte obehagligt och gjorde inte ont men nu packar det i området och det stramar till så jag rör på huvudet som när man har nackspärr... Dessutom får jag inte tvätta håret förrän "efter veckoslutet" (om det då sen är söndagskväll eller måndag vet jag inte) så jag kommer nog inte att vara så social med mitt skitiga hår.
Kanske jag skulle börja på en inledning i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar