fredag 9 mars 2012

Lilla My tatuering

Detta är alltså min femte tatuering. Vi var i fredags (2.3) till Iguana Tattoo i Kokkola som vanligt. Björn tog också en tatuering men den har jag tyvärr ingen bild på ännu
Jag har alltid vetat att jag skulle göra en Lilla My tatuering någon gång. Tanken var i början att göra den i färg eftersom att den röda klänningen är så typisk för henne men jag började sedan fundera mera på hur den skulle se ut i svart och med skuggningar. Jag är glad att jag valde det till slut. För det första passar den bättre ihop med mina andra tatueringar eftersom att ingen av dem är med färg och för det andra ser det inte alls snyggt ut om den bleks om den är i färg. Dessutom ser den mera artistisk ut i svart.

Orsaken till varför jag valde Lilla My är nog inte bara för att jag gillar Muminserien väldigt mycket. Visst hade det en stor betydelse men jag valde Lilla My främst för hennes sätt och hennes personlighet. Jag är inte alls som Lilla My är, rena rama motsatsen tycker jag. Jag är inte rapp i käften och jag säger sällan vad jag riktigt tycker. Lilla My får vara den där påminnelsen om att jag skall ta mera plats och faktiskt säga vad jag tycker, något som jag ibland kan ha väldigt svårt med. Speciellt i sådana situationer då jag skall kritisera någon. Ibland är det dock nödvändigt att vara lite skarp i orden och vara rättfram och jag jobbar på att kunna vara det utan att jag grämer mig för hur motpersonen tog mitt agerande. Därför får min Lilla My tatuering symbolisera det som jag strävar till. Dock inte lika extrem som Lilla My är men mera åt det hållet, i vissa situationer i alla fall. Man måste lära sig att ta för sig ibland också, man kan inte vara alla till lags jämt och ständigt.

Fortfarande inte helt läkt





2 kommentarer: