lördag 10 mars 2012

Nytt i skåpet

Den här lördagen har verkligen gått i studiernas tecken här hos oss. Jag har läst på tent och Björn har gjort en del skoluppgifter. Däremellan har jag också hunnit med en motionsrunda och lite bakande. Idag använde jag för första gången mina löpartights för detta år. Tidigare har jag använt ett par byxor som hör till en dräkt, lite mer så där vindtät-aktiga men idag tyckte jag att det var såpass varmt att jag bara kunde ta löpartightsen och det kändes väldigt skönt att kunna springa på bar asfalt här och där med bara tightsen. Våren är verkligen på väg!

Det som jag bakade idag var någon typ av müslibar. I receptet som jag hittade skulle det vara nyponskalsmjöl och jag har letat genom nästan hela stan men inte hittat något sådant så jag tog till slut tranbärspulver. Jag hade tänkt sätta havtornspulver om jag inte skulle hitta nyponskalsmjöl men det var slut vid den butiken jag besökte och jag orkade inte springa på och söka mera. Förutom att byta ut nyponskalsmjölet gjorde jag också en del egna förändringar och jag måste säga att de blev riktigt bra. Björn var väl inte så där jätte förtjust i dem, de var för hälsosamma antar jag. Men de kommer att bli perfekta som mellanmål att ta med när man är borta hela dagen. Det kommer nog att bli flera satser i annorlunda varianter.





Titta vad min underbara fästman köpte till mig igår!






Nu skall vi fortsätta på lördagsmyset!
Trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Hej
    Ser att ni gillar Havtorn och förstått hur nyttigt det är.
    Vill ni beställa mer är ni välkommna. Vänligen Fredrik

    www.larssens.se

    SvaraRadera