torsdag 1 april 2010

1 April

Första april. Oj vad de känns skönt att skriva april. Det innebär att våren ligger ännu lite närmare kring hörnet. Jag hoppas innerligt på att solen skall titta fram lite idag. Jag har tänkt att fara ut på en lenkki om lusten kommer på. Känner att jag skulle behöva lite frisk luft för att riktigt inviga påsklovet och lämna lite skolarbeten längst bak i hjärnan och inte ta upp dem på en stund. Men en del saker kan jag tyvärr inte lämna. Det finns för lite tid för det. Men det är bara lite kvar i skolan nu. Bara några deadlines och några presentationer. Och finska kursen är över så det betyder att torsdagar är lediga dagar. Men de dagarna behövs för att göra arbeten.
Igår på kvällen tog jag och B en promenad till Prisma. Vi handlade lite snacks till lördag. Då skall vi umgås med familjen Hatt-Häggman. Man riktigt kände hur våren är på väg. Nästan överallt var asfalten fram och det luktade vår i luften.
Nu skall jag börja packa lite och sen hoppas jag att motivation till en länk har infunnit sig.
GLAD PÅSK!
Kom ihåg att det är 1. april idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar