söndag 25 april 2010

Nytt jobb?

Söndag åter igen. Inte den trevligaste dagen på veckan men idag har jag inget att klaga på. Solen skiner och jag kan avnjuta den på balkongen. Jag har skrivit klart det jag skulle skriva idag. Ikväll skall jag på mitt första möte. Björn skall laga mat idag. Ni ser- allt e som det skall vara- helt underbart.
Gårdagen var en tristare dag om man pratar om vädrets makter. Det var blåsigt och kallt. Mot kvällen började solen skina men någon värme kan jag inte minnas att det skulle ha varit. På eftermiddagen körde vi hemåt för att käka middag på en av Jeppis restauranger. Servicen kan jag absolut inte skryta på. Om man är en grupp på ca 12 personer som skall beställa mat. Är det då så svårt att hålla reda på två olika potatissorter. Vi hade i förväg fått i uppgift att välja mellan tre olika schnitzlar, ingen stor valfrihet må jag säga. När vi sen skulle välja hurudan potatis vi ville ha med var det några som ville ha klyftpotatis men de flesta ville sin potatis i form av pommesfrites. Vid detta tillfället tyckte då vår servitris " men om alla tar franska så är det lättare". Ursäkta, hur svårt är det att skriva " 2 X-schnitsel + klyft potatis". Resten skulle ju ha franskar. Det här må jag säga drog ner på mina värderingar som gäller för den specifika restaurangen. Det var inte mycket folk där heller så någon stress kunde jag inte känna av. Jag har hållit x-restaurangen som en med lite högre standard och fungerande service, förutom väntetider ibland. Men nu mera kan jag inte kategorisera den som en kvalitativ restaurang.
Efter att middagen avslutats körde vi hemåt igen. Vi hade tänkt tanken att fara och bowla på kvällen men när vi kollade att det kostade 36€ för en timme på en lördagskväll tyckte vi att det passade lika bra att stanna hemma och spela sällskapsspel. Det var lika så mysigt det också.
Imorgon får jag äntligen besked om jag får jobbet hos företag X eller inte. Men om det inte blir en anställning där har jag en ny arbetsintervju redan nästa vecka. Och vill det sig inte där heller så har jag alltid mitt gamla jobb att gå tillbaka till.
Nu skall jag njuta några timmar till på balkongen förrän det är dags att fräscha upp sig och bege sig till cella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar