söndag 18 april 2010

Stressigt

Bloggen får ligga lite på sidan för tillfället. Stressigt värre med andra ord. I skolan finns de flera projekt som borde börja bli klara, men de är långt ifrån. I helgen har jag något så när försökt koppla bort skolan och njuta av, ja vad säger man, snö och regnväder. Hade hoppats på sol och värme så att jag skulle ha kunna sitta hemma på tallbacka och lapa lite. Men det blev det inte något av. Men en trevlig helg har det trots allt varit. Stressat på hit och dit, som vanligt. Men jag börjar bli van att inte spendera alltför många timmar på ett ställe under de helger som vi är hem-hemma.
Bara några veckor kvar i skolan och sen flyttar vi hem. Både positivt och negativt. Kommer att sakna lägenheten vår under sommaren. Men om pappas erbjudande kommer att stå sig ända till sommaren blir det trots allt rätt så bra.
På onsdag har jag en arbetsintervju och jag hoppas innerligt att det blir till ett jobb erbjudande. Skulle hellre göra något annat denna sommar än att stå och steka hamburgare. Jag gillar VT jätte mycket men det känns inte som att jag får något ut av det mera. Jag kan alla rutiner ut och innan och jag vet precis hur det fungerar. Jag lär mig inget nytt där mera. Men det är ju bra att veta att jag har ett sommarjobb där åtminstone om det inte blir något av onsdagens intervju.
För en stund sedan låg det ett snötäcke på marken men nu skiner solen och det låser jätte mycket. Tror att jag skippar en joggingrunda idag. Men inget är spikat ännu. Vi får se hur sent vi kommer till vasa. Kanske man skulle hinna med en kortis. Den som lever får se.
Mary kay partyt i går var jätte skojigt och jag lärde mig massor. Tack C för ännu en trevlig tillställning. Nu är det bara att vänta på produkterna som jag beställde. Jag kommer nog att tjuvstarta användningen på dem lite, även om jag köpte dem till sommarens solsemester. Solskyddsfaktor behöver man också här i Finland under sommaren.
Nu skall jag studera "att göra" listan en stund och se om det är något som jag kan stryka.
Trevlig söndagkväll!
P.s. om ni har tips på mat eller ingredienser som innehåller mycket järn så kommentera gärna. Jag är i behov av järn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar