tisdag 20 april 2010

Snart vappen

Det är nästan ett halleluja moment. Arbetet i IB är nästan klart. Jag har skrivit klart min del nu så A skall färdigställa det tills imorgon och lämna in det. Det är underbart! Kanske man har fått en liten inblick i hur det är att skriva kanden nu. Men bara en liten.. Det kommer att vara mera omfattande och dessutom kan man ju inte dela upp uppgifterna där. Man skall göra allt själv. Men själva arbetsprocessen är rätt så lika, kan jag tänka mig. Hoppas att det inte blir lika tidsknappt med den också. Men jag och A får nog skylla oss själva då vi började med det så sent. Kanske det inte hade blivit lika stressigt om vi börjat på det med detsamma vi visste om det. Men det är alltid lätt att vara efterklok. Och dessutom är det ju inte inlämnat och godkänt ännu heller...
Kl. 14 skall jag tillbaka till skolan igen. Då skal vi bjuda på kaffe och sen skall vi hålla lite information om HankMark åt första årets studerande under lektionen för huvudämnesinfo.
Den här veckan kommer att var en av de stressigare på länge. Igår hann jag inte med mycket; Jobbade på IB arbetet ensam hemma och tur var väl det för det gick mycket smidigare idag då vi fortsatte att skriva på det tillsammans i skolan idag; vi handlade diverse tillbehör till dagens kaffebjudning; ett besök till studenthälsan; ett besök till labben och sen på kvällskvisten var jag och B på en lite länkki. Det var i stort sett min dag. Förutom en disktur och annat smått och irriterande som måste fixas.
Idag har vi jobbat på arbetet, sen blir det kaffeservering och info. Ikväll skall vi från CC och bowla och sen umgås vid cella.
Imorgon Har jag en lektion som jag måste gå på, sen blir det att köra iväg till kokkola för arbetsintervju. Förhoppningsvis hinner jag träffa någon bekant på samma gång jag är hemma. Kanske en kaffe med pappa.
På torsdag har jag inga lektioner men vi får kanske besök hit till vasa. M och barnen kanske dyker upp. Och det kommer att vara så skönt att lägga skolan åt sidan då.
Fredag består av en lektion och kanske lite förberedande inför nästa veckan presentationer och workshops.
När torsdagen den 29 är här kommer jag att njuta till fullo. Då ät kursen IB slut. Bara ett mindre arbete eller rapport som skall inlämnas och den fasar jag inte så mycket för ännu. Det kommer kanske. Duktig som jag är har jag faktiskt börjat på den. Men det ser ut som att jag måste göra om den, delvis i alla fall.
Jag som hade föreställt mig en lite lugnare period. Men det var IB kursen som gjorde att det inte alls blev någo lugnare. Nu i slutspurten kan man nog säga att det har varit stressigare än det har varit på länge. Men trots all stress är det en väldigt intressant kurs. Men det kunde ha varit mera föreläsningar och bara ett arbete.
Snart är det vappen. Undrar vad man skall hitta på då. Vasa eller hemtrakterna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar