lördag 10 april 2010

Påsken över för detta år

Jahapp. Påsken är slut. Skolan har startat igen. En lugn start dock. Bara en lektion på fredag eftermiddag.
Påsken tillbringades i hemtrakterna. Många kinderägg, en och annan cider, joggingrundor, barnlekar, skolarbeten och återseende av saknade vänner. Det var ett trevligt och behövligt påsklov.
Nu har jag åkt på en liten förkylning. Ingen feber men lite sjuk hals och igenstockad näsa. Lite tråkigt eftersom att jag precis hade kommit igång med mina joggingrundor. Men i dag tänkte jag våga mig ut på en promenad och se hur hälsan mår. Om den tillåter kanske jag joggar lite också.
Idag har jag också påbörjat målningen av hyllan som brukar stå bakom soffan. Det kommer att ta längre än jag trodde om jag skall få den helvit. Men jag kanske nöjer mig med lite mindre vit, så att säga. Så att den blir lite gammaldags. Nåja, vi ser hur längre humöret orkar med. Nu är den åtminstone inte träfärgad mera. Och det är huvudsaken.
Ikväll skall jag göra en kladdkaka har jag tänkt. Med vaniljglass till. Det kommer att bli mumsigt. Blev så snål på något bakverk när jag tittade J:s bilder på FB. En bild av en brownies med grädde, tror jag det var. Och det såg himmelskt ut.
Kanske det blir någon god hämt-mat ikväll också. Igårkväll var vi båda två väldigt sugna på Hesburger mat, men vi var för trötta för att hämta. Istället gjorde vi egna hamburgare med franskar. Dock ur frysen. Men gott blev det. För att riktigt fredagsmysa blev det sen chips och cider. Det finns inget bättre än sköna hemmakvällar med god skräpmat. Dessutom får man ju ha sköna myskläder på sig.
Dags att avrunda nu..
Grattis till T&S till killen! Önskar er all lycka och hoppas att ni alla mår bra!



Fredagsmys-mat och nya favoritcidern



Om man skall ut på fest måste man packa ordentligt


Fest under påsken


Mera fest





Kinderäggs leksaker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar