fredag 23 april 2010

Skolveckan är slut och IB arbetet är inlämnat! Det är underbart! Men ännu några opponeringar att ta itu med och två sessioner med presentationer. Men själva arbetet är inlämnat och vi kan inte ändra på det mera.
Två tenter, fyra opponeringar och ett inlämningsarbete på 2000 ord kvar innan sommarlovet kommer. Men nu känns det inte så lång borta mera. Jobbintervjun i onsdags gick bra. Åtminstone hade jag en sådan magkänsla när jag körde hem igen. På måndag får jag veta om jag fick jobbet eller inte. Många dagar dit ännu. Men helgen har ju en tendens att gå fortare än man önskar.
Igår hade vi besök av busungarna och deras mamma. Det var ett väldigt trevlig avbrott ifrån skolvardagen. Vi gjorde nu inget speciellt. Vi byggde hus som hade bara gick sönder när det antingen kom orkaner eller dinosaurier, vi körde stockar, vi rullade hantlar och annat smått och gott i fantasins värld. Tänk om man hade ett barns fantasi. Vi tog ett varv via minimani och därifrån fick en ny vän komma med mig hem. Jag ville egentligen ha tofslan och vifslan men eftersom att det bara fanns en så kändes det onödigt att köpa den då. Tofslan och vifslan går alltid tillsammans. Stinkki fick flytta in istället. Ännu fattas mumin. Men han måste var i samma storlek som snorkfröken och det är svårt att hitta en sån stor mumin. De små finns det nästan överallt av men inte stora. Säg gärna till om ni råkar se en större modell någonstans.
Nu har jag ju också fått färdigt målat hyllan. Minns inte om jag nämnt det. Men längre ned kommer en bild av den också. Nu passar den så mycket bättre in i vårt vardagsrum. För tillfället har jag inga målarprojekt på gång. Men det är rätt så skönt. Det finns nog andra fixararbeten att utföra för den som har lite att göra. Stolsitsarna hade jag tänkt byta tyg på men det har inte funnits tid för det. Kanske i sommar. Om jag orkar ta hem dem. Kanske en i taget. Nåja, de funkar nog bra att sitta på, bara färgen som inte passar in. Men allt behöver ju inte vara tipp topp då man studerar.
Kanske jag skulle få med B ut på en eftermiddags- eller kvällspromenad. Vi skulle behöva handla något gott att käka tills ikväll så vi kunde ju ta det på samma gång. -önsketänkande- Jag tror att jag skippar en joggingrunda idag. Lite vila emellan behöver man också. Förslag på god fredagsmys mat? Tacos är i och för sig alltid gott!
Jag håller på att planera ett inlägg om mina tatueringar och deras betydelser. De är båda ytterst personliga och har en rad med tankar och funderingar bakom sig. Något ni önskar att jag nämner eller förklara. Det blir nämligen ett helt inlägg om dem. Tacksam för riktlinjer i mitt inlägg.
Men nu e de dags att göra något vettigt. Trevlig fredagskväll och njuta av den värme som finns runtomkring er!

Vår nyaste familjemedlem.


De nuvarande figurerna som bor hemma hos oss.



Hyllan som jag målat vit. Tyvärr har jag ingen "före"bild. Men den var helt vanlig träfärgad, utan någon som helst lack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar