lördag 28 juni 2014

Utemöblemang i tidig födelsedagspresent

Som en tidig födelsedagspresent fick jag ett utemöblemang av mamma. Vi fick själv välja ut det vi ville ha. Vi hade en del krav. Det skulle inte vara vitt, inte gjort av plast eller trä och det skulle självklart heller inte kosta alltför många hundra euron. Sen ville jag också ha ett rätt så stort bord så man ryms 6 personer runt det.
Till slut blev det ett bord från Jysk, 160*90 cm. Bordets stomme är gjort av aluminium och ytan är artwood. Stolarna är sådär plastaktig rotting. Vi ville inte ha ett bord som kräver mycket underhållning i form av oljning eller liknande, så jag tror att detta skall passa oss perfekt.
Att skruva ihop bordet var sen inte det lättaste, men man skall väl inte förvänta sig så mycket av ett "billigt" bord. Nu är det i alla fall på plats och jag hoppas att det håller många år.
Till själva setet hörde bordet och fyra stolar, men vi köpte två stolar extra. På så vis kan två personer sitta på ändorna.


Vi skaffade det i precis rätt tid för idag har vi hunnit vara på terrassen redan många timmar. Lunchen har avnjutits där och vi skall nog äta middag där också. En kopp kaffe och mellanmål avnjuter vi självklart ute idag. Äntligen har lite värme kommit. Även om det inte finns någon grundvärme för Colin sover nog ännu med vantar, sockor, mössa, stickad tröja och extra byxor i vagnen. Men i lä i solen tålde jag hur bra som helst med bara bikiniöverdel och shorts.

Colin har sin egen stol på ändan.


Midsommarblommorna börjar bli lite vissna men de får stå sig ännu åtminstone under helgen.

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar