söndag 29 juni 2014

Ett matigt inlägg

Helgen har spenderats nästan uteslutande hemma. Jag har inte varit utanför gården förutom en löptur nu ikväll. Och det har varit så skönt att vara hemma. Sambon har renoverat hela helgen så nu är vårt sovrum färdigt. Renoveringen i alla fall. Nu gäller det bara att hitta rätt möbler och en harmonisk inredning. Men den biten måste växa fram tror jag. För tillfället är det vardagsrummet som står på tur. Björn har målat nästan hela dagen i dag så det går framåt vill jag lova. Bara resten kvar då...

Eftersom vi bara varit hemma hela helgen så har jag också försökt satsa lite mera på maten. Igår grillade vi gott till middagen, jag gjorde en efterrätt och dessutom avnjöt vi alla måltider förutom frukost (och Colins kvällsgröt) på terrassen. Det var en fin dag!
Idag till lunch gjorde jag grillspett med bl.a. kyckling som jag gjorde en egen marinad till. Till det grillade jag också halloumi. Det blev riktigt gott och smakade absolut sommar. Nu ikväll gjorde vi hamburgare, jag med en egen twist eftersom jag inte äter hamburgerbröd. Det smakade också riktigt bra efter löpturen.
Gårdagens middag hann jag tyvärr inte fotografera för vi var så hungriga, men tänk er ett smaskigt kött, grillade majs och fräscha grönsaker.På fredagkväll gjorde jag också egen "glass". Det var i princip bara att mixa kvarg och valfria bär, tillsätta valfri mängd riven mörk choklad. Ställa i frysen en timme och avnjut. Björn tyckte att det smakade Smarties, och det är väl ett bra betyg! "Glassen" tänkte jag heller inte på att fotografer...
Men här följer nu några bilder för att reta smaklökarna!

Dagens lunch, grillspett med kyckling och halloumi.
 Marinaden som jag använde till kycklingen var den som finns här. Jag använde Barbeque marinaden och den var riktigt god!
Kyckling, squash, tomat, ananas och rödlök.

Gårdagens efterrätt. Grillade knyten med rabarber och äpplen, tillsammans med vaniljglass och hallonsylt.

Kvällens middag.

Min egen version av hamburgare med stekt squash istället för bröd. Som tillägg hade vi rödlök, ananas, sallad, ost och ägg. Borde ha haft en större squash så skulle den ha hållits ihop bättre. Men gott var det!

Åtminstone jag blev hungrig...

Therese

1 kommentar: