fredag 6 juni 2014

Buzzador Hälsans Kök Kebab

Jag hade sluppit med i en buzzador kampanj för Hälsans Kök Kebab för en tid sedan. Det är en vegetarisk kebab. Vill ni veta mer om produkten kan ni läsa här. Jag sökte i många butiker innan jag igår äntligen hittade produkten som jag skulle buzza.
Ikväll tillredde jag och Björn en påse av "köttet". Det skulle stekas i stekpanna i 10 min.
Björn tillredde en hamburgare med köttet medan jag gjorde ett salladsknyte.

En påse skall räcka till 4 portioner och det tyckte jag stämde rätt så bra överens.

Kvällens mat

Tillbehören var rödlök, paprika, avokado, ost, turkisk yoghurt, sallad och hamburgerdressing.

Mitt salladsknyte.
 Tyvärr tyckte jag att den turkiska yoghurten tog över smaken för mycket så jag kände inte av kebaben så mycket. Det kunde ha varit en tydligare smak.  Synd att vi inte hade någon kebabdressing. Det hade kanske tagit fram smaken bättre.
Björns hamburgare är på gång
 Björn gillade smaken i köttet, men tyckte att konsistensen var lite märklig. Köttet passade kanske inte så bra i ett hamburgerbröd eftersom det tenderade att trilla ut. Nästa gång borde vi prova pitabröd.
Klar!
 Kebaben ser inte alls likadan ut i verkligheten som den gör på påsen tycker jag...
Det som lämnade i pannan räcker bra till varsin portion ännu.

Imorgon blir det troligtvis att hitta på något smaskens med resten av kebaben.

Att vara Buzzador innebär att man provar produkter och samtidigt marknadsför dem via word-of.mouth till bekanta. Läs mer här.

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar