måndag 26 maj 2014

Min första Morsdag

Igår firades Morsdag i Sverige och då kom jag på att jag inte bloggat om hur min första Morsdag firades. Bättre sent än aldrig...

Morsdagen firades till störtsa del i Lappfors. Jag och sambon fick lite sovmorgon när svärmor tog Colin när han vaknade där på morgonkvisten. Efter en frukost i lugn och ro stack jag ut på en länk i det soliga vädret. Vi lunchade hos Björns föräldrar, drack kaffe hos hans farmor och farfar och sen blev det dags att styra kosan hemåt.
Vi firade inte med något storslaget utan dagen flöt på ganska som vanligt. Det kändes ändå speciellt att få fira sin första Morsdag. Sen om några år när Colin också förstår vad det är för en dag blir det roligt att få se vad han tycker vi skall göra.

Av mina killar fick jag en blomma. Vi hade ingen passande kruka, men jag improviserade och tyckte detta blev minst lika snyggt.


Jag fick också ett presentkort till Vaasa Day Spa. Ännu har jag inte utnyttjat det. Skall suga på karamellen lite och kanske spara det till höstens mörker.

Det blev en fin och lugn dag. Tack mina killar!

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar