tisdag 27 maj 2014

En sån dag, nu kan det bara bli bättre

Colin tar en tupplur ute i vagnen, för andra gången redan idag, jag andas djupa andetag och samlar krafter. Colins humör har minst sagt varit i botten hela dagen. En sån dag då inget duger.
Snart blir det att fara på mamma-barn träff. Är lite osäker om jag skall väcka honom när vi skall iväg eller om jag skall låta honom sova och så far vi när han vaknar. Saken är den att jag skall och klippa mig på e.m. så vi måste åka från träffen tidigare än vanligt. Det kommer att kännas himmelskt efter en dag som denna att få bli ompysslad i frisörstolen! Återstår att se om jag blir missnöjd för tredje gången i rad med frisyren... Borde ju byta frissa men nu blev det lite smått panik när jag insåg att jag borde få klippt mig i början av denna vecka, innan systers studentfest. Då var det bara min gamla frissa som hade en ledig tid som passade in med sambons arbetstider. Att ta med Colin till frissan är inte något jag skulle göra i första taget...

Pausar i packandet och läser så länge vilddjuret sover.


Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar