måndag 24 februari 2014

Storkok till herremannen

Vilket blåsväder vi har haft här i Vasa inatt! Även om jag tycker det är mysigt när det blåser och stormar var jag nog lite rädd att fönstren skulle blåsa in ett tag. Tills idag tycks det ha lugnat sig lite men ännu blåser det nog kraftiga vindar.
Vädret är så härligt vårlikt för tillfället! Jag vill absolut inte ha minusgrader och snö. Igår var jag på en promenad med vagnen och det var så skönt att kunna skutta vagnen på bar asfalt, dessutom sov Colin hela vägen eftersom vagnen inte rörde sig lika mycket som när gatorna var fulla av snö.
Förutom en vårlig promenad igår stod jag vid spisen ett antal timmar. Jag kokade mat till Colin och frös in i portionsförpackningar så nu behöver jag inte koka någon mat till honom på en stund. Det är så mycket smidigare att bara ta upp en påse ur frysen istället för att koka en liten mängd mat till honom varje dag.

Det blev 20 lunch/middagar och ett antal mellanmål. 

Prova på lite nya ingredienser så det återstår att se om han äter tomat, paprika, ris....

Nu skall jag försöka hinna njuta av en kopp te innan lillchefen vaknar ute i vagnen!


Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar