måndag 10 februari 2014

En riktig "fisilapp"

Tycks bara vara på måndagar som jag har tid att skriva i bloggen...
Helgen har rusat förbi än en gång. Vi var bara hemma och gjorde inga stordåd. Nästa helg är det dags för två kalas så jag tror att vi laddade upp mentalt inför det också. Colin har nämligen börjat visa en väldigt blyg sida. Han blir ofta ängslig av sig och trivs just ni bäst hemma.
I fredags visade han upp denna sida väldigt klart och tydligt. Vi var bjudna till våra vänner på kvällen. Colin somnade i vagnen på väg dit och han sov en stund på deras gård. När han sen vaknade och kom in var det något som brast inom honom. Han gallskrek i vad som kändes som en evighet. Inget hjälpte. Han lugnade sig inte i famnen, varken mammas eller pappas famn hjälpte, han ville inte dricka en varm flaska mjölk. Det gick inte att få honom på bättre humör genom att busa med honom. Till slut, när chocken hade lagt sig antar jag, så lugnade han ner sig lite. Resten av kvällen var han väldigt orolig av sig och ville helst vara i famnen hela tiden.
Jag vet inte om jag inbillar mig men jag tycker att varje gång han sovit ute nu och jag tar in honom är det som att han analyserar omgivningen för att säkerställa sig om att han faktiskt är hemma. Får se hur det blir imorgon när vi skall på mamma-barn träff. Inte så roligt om han inte trivs någon annanstans än hemma.
Jag kan i alla fall trösta mig med att i lördags var vi och äta vid Amarillo och då var han vaken en stund i vagnen och han var rätt så nöjd med att ligga där och titta på folk och leka med sin skallra. Det blev inget gallskrik då.
För tillfället sover herremannen ute i vagnen. Jag har kokat en kopp te åt mig och tänkte försöka skriva ett inlägg om min senaste tatuering. Det slog mig när jag läste om Lindas nya tatuering, att jag inte har skrivit om min sjätte tatuering. Den är inte speciellt ny mera, det börjar bli 1,5 år sen jag tog den. Nästa är under planering. Så nu håller vi tummarna att killen sover en stund till så att jag äntligen får skrivit inlägget.


Therese


Måste bara inflika att jag gillar vädret vi har nu väldigt mycket! Överallt ser man folk som klagar på vädret men jag tycker det är alldeles perfekt! Det är så härligt att snön smälter och att det blir varmare. Det är inte alls roligt att plumsa på i snön med vagnen och dessutom är gatorna så guppiga att Colin inte sover så bra i vagnen när det skumpar allt för mycket... Bar asfalt är mycket bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar