tisdag 18 februari 2014

Februarimånads födelsedagsbarn fick sockor

Föregående veckoslut var vi bjudna på två födelsedagskalas. Vårt fadderbarn fyllde 5 år och min kusin fyllde 9 år. Båda två fick varsitt par stickade sockor. Kusinens sockor kom jag på i sista minuten att jag skulle göra så de blev helt vanliga sockor. Fadderbarnets sockor blev med mönster på skaften.

Mönstret till fadderbarnets sockorna tog jag som vanligt från Garnstudion. Detta är mönstret. I efterhand blev jag lite besviken på mönstret. Vid skarven på mönstret skulle man maska av med jämna mellanrum och detta gjorde att mönstret inte passade ihop hela tiden. Skarven blev med andra ord inte så fin. Men annars var det ett roligt mönster att sticka.



Här syns det att mönstret inte passade ihop p.g.a. ihoptagningen. 

Kusinens sockor blev helt vanliga sockor gjorda av bl.a. restgarn.


Projektet som var tidskrävande är nu klart. Något bra är det med en längre bilresa när vi skall norrut. Bilder får ni se först senare, när mottagaren har fått det. På stickorna just nu finns ett par sådana här. Fast i traditionellt pippimönster som skall matcha Colins vantar.

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar