måndag 16 januari 2012

Och snön den bara vräker ner

Jag har absolut inget emot att det kommer mera snö. Det är mysigt med snö, men för tillfället hinner inte "snöarbetarna" med att röja gatorna och det drabbar mitt cyklande och springande. Idag när jag cyklat på mellan skolan och hemmet flera gånger har det minsann inte gått lätt och smidigt. När det kommer så här mycket snö är det dessutom inte roligt att fara ut och springa eftersom att det med största sannolikhet är många gator och vägar som är oplogade.
Idag hade jag tänkt fara och klippa mig, till en drop-in studio. Jag har varit dit tidigare, men jag brukar ringa på förhand för det brukar inte finnas tid genast utan man brukar vara tvungen att vänta någon timme. Idag när jag ringde meddelade hon i andra ändan att på onsdag finns det tid. Hur är det möjligt att en drop-in studio har en tid för klippning först på onsdag? De är alltså helt fullbokade i två dagar. Ytterst märkligt... Nåväl jag har desto mera tid att lägga på skolarbeten idag då. Och allt annat som finns på jullovets to-do lista. Den tycks tyvärr bara växa sig längre och längre fastän saker kryssas av...


Efter att ha fått ärva en massa härligt, färgglatt garn av mormor kan det inte annat än börja klia i virkfingrarna. Eftersom att jag inte behärskar så mycket ännu fick det bli mormorsrutor...

Ännu vet ingen vad det skall bli. Det beror helt på hur länge lusten håller i sig.
(Milla, har du sett så fruktansvärt fyrkantiga de är!)

När vi städade ut julen (skönt att ha det ljust och fräscht igen) fick mormors spetsgardin komma upp. Kanske inte de modernaste men jag gillar dem, de är så ljusa och luftiga, riktigt somriga.


Mitt lilla projekt är också klart...

Dags att börja läsa lite mera artiklar för att sedan skriva lite egen text. Ta det lugnt i snöyran!

2 kommentarer:

  1. Jaá ty ha no vari rittit bra på ti laga fykanto rutona! :) Snyggt, va ska i var?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog ingen aning om va e ska var till. Om ja sku ork laga så ja sku få eina sido på en kudd sku e vara bra. Ja sku jo vila ha en filt men he känns så langt bort he så ja tror no ja ha tappa lusten fön he sku vara fädi.. :)

      Radera