söndag 15 januari 2012

Allt och inget

Under detta långa uppehåll är det mycket som har hänt. Inget spännande och märkvärdigt mest alldagliga saker som får en att må bra i själen. De veckor som vi spenderade i hemtrakter gick i ett huj och jag hann inte alls med så mycket som jag hade tänkt. Jag skulle ju träffa alla som jag inte träffat på en längre tid men det lyckades inte så bra. Tre veckor går sist och slutligen rätt så snabbt, speciellt när man också vill ha dagar då man bara tar det lugnt och njuter av ledigheten.

Jag har ännu jullov från skolan. Ledigt har jag inte, ett arbete som skall inne på torsdag flåsar mig ständigt i nacken. Jag försöker trots allt att varva ner och försöka ha den känslan att jag har ledigt, försöka duger.

Vår lägenhetsspaning har fortsatt utan lyckat resultat. Vi var på en visning i måndags, men den var nog alltför sliten och nergången för att man skulle betala den hyran som de begärde.

Jag har ett litet uppehåll med sticksömmen nu eftersom att jag har återfunnit lusten att virka.

Nu skall jag knåpa ihop ett inlägg om julen vår, även om jag antar att alla har fått nog av julen för en tid framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar