onsdag 18 januari 2012

Ny frisyr

Idag slapp jag äntligen och klippa mig och jag kan säga att det är väldigt länge sedan som jag har blivit missnöjd efter ett frissabesök. Det är också väldigt länge sedan jag har gjort något drastiskt, oftast bara toppat bort det torraste. Efter dagens frisering kan jag meddela att jag är missnöjd. Jag bad henne klippa bort det torra, hon konstaterade att det far ca. 1,5 cm. Det for flera cm. Mitt hår känns jätte kort. Och " pannluggen" är verkligen ett monster. Jag bad henne klippa lite snett(jag har alltså ingen ordentlig pannlugg utan bara lite längre hår som hänger vid sidan) så det inte bara hänger men hon klippte det alldeles för kort så nu hänger det i ögonen hela tiden... Som vanligt är det säkert bara jag som ser alla missar och tycker det ser hemskt ut och tack och lov växer det säkert snabbt ut igen. Jag försöker få mitt hår att bli längre och då vill jag ogärna klippa bort allt det som hade växt sedan förra besöket. Själva frisörskan var riktigt trevlig så det kan jag inte klaga på, men säg inte att det far bort 1,5 cm. när det far minst det dubbla.. Nåväl slut gnällt nu, det växer snabbt ut igen, intalar jag mig själv.

Här är förresten två av mina julklappar, med mumintema!

De här pyttesmå kopparna har jag också kikat på tidigare men de har inte känts prioriterade just då.

Jag har ännu inte bestämt mig för var de skall hänga, tillsvidare får de pryda den vita hyllan i vardagsrummet.



Min lillasyster känner mig alltför väl. Ett glasögonfodral med Lilla My på. Ljuvligt!



Idag har jag en ledig dag från evighetsarbetet. Jag måste nämligen vänta på att de andra i min grupp skriver sin del innan jag kan skriva den sista delen. Imorgon blir det alltså att fara till skolan och skriva klart det, printa ut, överlämna det till föreläsaren och hoppas på att hon är tillräckligt nöjd med det så att det inte kommer som en bumerang tillbaka. Kanske jag kunde ta tag i min to-do lista då när jag inte "kan" skriva idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar