torsdag 17 mars 2011

Dittan och dattan

Sådärja. Nu kanske det är lite lugnare några veckor framöver. Teoridelen i kandidatavhandlinge lämnades in idag. Det kändes jätte skönt att få det ur tankarna. Har tänkt på det där förbaskade dokumentet dag och natt den senaste veckan. Men nu kan jag inte göra mera. Bara att vänta på opponeringen och sen börja på med undersökningen. Den ser jag super mycket fram emot. Det skall bli så roligt att faktiskt göra något. Jag har tyvärr inte fått ut alls lika mycket ur "teoridelsprocessen" som det kanske är tänkt.. Därför skall det blir roligt att göra något som kanske ger lite mera.
På lördag blir det födelsedagskaffe för Björn. Så morgondagen skall det bakas och städas. Ni vet inte hur skönt det kommer att vara att bara baka hela dagen och pyssla hemma utan att ha någon stress över något man egentligen borde göra istället. Jag njuter! Skulle solen visa sig nu skulle jag sitta på balkongen hela dagen men tyvärr har molnen tagit över för tillfället.. De senaste dagarna har det varit så skönt att sitta på balkongen en stund mitt i dagen. Solen har varit så varm och det är synd när det är så kallt på nätterna för det smälter inte alls så bra på vägarna då. Men våren är definitivt på väg och det tackar vi för!
Det har förövrigt inte hänt något spännande sedan jag uppdaterade senast. Förra veckoslutet for jag och Björn och åkte slalom på lördagen och det är länge sedan jag har haft så sjuka smalben, valpsjukan gjorde sig påmind. Men det var en underbar dag på tumis! Vädret var perfekt och det var så kul att efter några års uppehåll igen spänna fast skidorna och åka utför! När jag var yngre var jag flera år till Åre under sportlovet med ett par kompisar. Resan ordnades av en organisation och på så vis kunde vi åka fast vi var rätt så unga. Jag kommer aldrig att glömma de resorna. Vi hade så sjukt kul på alla våra äventyr! Hoppas att det inte dröer allt för länge innan jag får chansen att åka dit igen. Åre är helt suveränt enligt mitt tycke. Mysigt och gemytligt men samtidigt finns det ett stooooort utbud av åkmöjligheter!
Jag har för tillfället tappat min sticklust och jag vet inte var den har gömt sig. Det har pågått i några veckor. Antar att det har varit för att jag varit så stressad och inte haft tid med sådant. Men jag hoppas att den återvänder hem snart. Vill få klart mina sockor men just nu har jag ingen som helst lust att ta i stickorna och fortsätta, tyvärr.. När jag får tummen ur * skall jag visa bilder på halsduken jag stickade åt svägerskan till hennes födelsedag. Men det kommer senare.
Dags att ta tag i smutstvätten tror jag.
Ha en bra fortsättning!

Idag har vi ju förresten varit tillsammans i 6 och ett halv år! Det känns så otroligt länge men samtidigt förstår jag inte vart tiden har flugit iväg! Puss på dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar