lördag 5 mars 2011

Flumm och åter flumm

Idag är det jätte vackert väder ute, lite blåsigt men man känner ändå vårvädret som smyger sig fram bakom hörnet. Idag hade varit en perfekt dag för ute liv, men istället har jag suttit inne hela tiden försökt plita ner några kloka tankar på kandin. Men det har gått mycket sämre än jag hade förväntat mig. Hade tänkt vara riktigt effektiv och få mycket gjort. Eftersom att jag två tenter nästa vecka finns det inte lika mycket tid att skriva. Men idag har inte varit en effektiv dag. Jag har försök hitta de rätta orden och funderat hit och dit på vad som är relevant och inte. Plötsligt känns en och en halv vecka inte alls så länge. Jag antar att man alltid hittar åsikter och synpunkter man kunde förbättra på så man får försöka vara nöjd med det man gör.
En konstig känsla väcktes idag också. Jag har nämligen suttit i barndomshemmet idag och skrivit, på exakt samma plats som jag för nästan exakt tre år sedan satt och läste till studentexamen dagarna i ändan. På den tiden var det inte lika tyst i hemmet och allting kändes annorlunda. Tänk hur livet kan ta en annan väg utan att man kan göra något åt det..
Ikväll har Björn bandkvälll och jag skall därför fara på innebandymatch. Tidigare år brukar jag vara en trogen matchbesökare men med åren har det blivit färre och färre. Förra året var jag inte på en ända match tror jag, så detta år är en klar förbättring. Kanske jag till och med hinner fara på ännu flera innan säsongen slutar.
Men innan matchen blir det mat vid Monicas. Skönt att ha sällskap. Alltför tyst här hemma... Men ibland är det också skönt. Som när man försöker skriva på kandidaten.
Detta inlägg blev än en gång väldigt flummigt och osammanhängande, men ett livstecken fick mina trogna läsare i alla fall.

Ha ett fortsatt skönt veckoslut och njut av det underbara vädret!

1 kommentar:

  1. Roligt att du ville komma och äta och med på match..synd bara att det inte blev vinst! Hoppas du hålls frisk och inte drabbas av de bobbor som vi har här. Ha det gott! :) / M

    SvaraRadera