onsdag 15 december 2010

Julshopping

Nu är nääästan alla julklappar inhandlade. Bara några småsaker som glömdes bort idag. Efter min shoppingstund har jag haft tomteverkstad här hemma. Det är så mysigt när antalet paket under granen blir fler och fler. Synd att vi inte kan dela ut dem direkt "från under granen". Vi måste packa ner allt och transporter dem hem. Men de är nog inte så tokigt det heller.
Min julstämning har lite sinat den senaste tiden. Men idag när jag hade tomteverkstad spelades en jullåt som jag förknippar med min barndom. Låten finns på en sån där ljud kassett där hem-hemma och just den kassetten har jag ett minne av att alltid spelades under juletiden. När jag hörde den låten idag kände jag riktigt hur julstämningen kom krypandes. Jag mindes alla jular som liten och jag kunde riktigt minnas hur spännande och nervöst det brukade vara kring denna tid om året. Jag hoppas att jag någon gång i framtiden skall få skapa egna traditioner med min familj. Jag vill också ha det så mysigt som vi hade när jag var liten. Jag antar att jag med detta vill säga: Tack mamma och pappa för den underbara tiden ni gav mig och min syster! Jag har bara fina minnen från min barndomstid!
Nu skall jag sätta på en julfilm och fortsätta på pippitröjan.


Julklapparna under granen


Trevlig fortsättning på denna onsdag, den 15 december!

1 kommentar:

  1. Fint inlägg idag i bloggen! Hoppas att julen blir bra och rolig även i år, även om det är mycket som är annorlunda idag jämfört med barndomsjularna! :)/ M

    SvaraRadera