torsdag 9 december 2010

Fem före jullov

Nu har det varit så mycket med skolan att bloggen fått lämna lite på sidan, igen. Men snart, snart får jag jullov. Skall till skolan kl. 14, lämna in ett arbete och ha öppet IB en rast, sedan på måndag har jag också öppet en extra gång innan jul. Men efter det, alltså på måndag 12.20 har jag officiellt jullov! Känns hur bra som helst. Dessutom blev jag igår erbjuden att jobba några dagar kring julen. Skall försöka passa in några dagar samtidigt som B jobbar. Skulle sitta bra med några extra slantar.
Denna goda glöggcheesecake gjorde jag för några dagar sedan. Här hos Linda hittar ni receptet. Kika in hos henne en liten stund, mysig blogg. Glöggcheesecaken är en perfekt dessert kring julen. Men nästa gång skall jag sätta starkare glögg för den smakade lite för lite glögg enligt min smak.


Glöggcheesecake




För några dagar sedan gjorde jag också egen glögg, av mammas hemgjorda saft. Men denna gång använde jag en egen kryddblandnind. Den blev inte lika god som när jag använde en färdig kryddpåse, men glögg smakar den åtminstone och glögg är alltid gott!

Min glögg-gryta som "läcker" på något konstigt vis..





Trevlig fortsättning på advent! Njut av julstämningen!

1 kommentar:

  1. Hej! Du har nu en ny chans i min tävling! Kika in hos mig och få reda på varför :)

    SvaraRadera