lördag 11 december 2010

Hemma i Pedersöre

Efter många om och med beslutade jag mig för att åka hem-hem i alla fall. Hittills idag har jag varit med lillasyster, vi har bl.a. lagat tortilla.
Ikväll skall vi till moffas, en del av släkten kommer dit. Var jag beslutar mig för att stänga mina ögon ikväll är ännu osäkert. Det är alltid sååå många ställen man borde hinna besöka när man far till hemtrakterna. Samtidigt vill man hinna till så många platser som möjligt, men ändå skulle man bara vilja ta det lugnt i hemgården så länge den möjligheten finns. Nåväl, under julen skall jag väl hinna sova där en natt eller två..



I år har mamma en vit julgran.



Några paket har tomten hunnit hit med.


Julstämning

Lillasyster har gjort ett fint pepparkakshus, men jag tycker nog att muminhuset är snäppet finare...


Lillasyster hjälper tomten


Trevlig fortsättning på denna lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar