fredag 7 maj 2010

Svettigt

Nu har jag suttit på balkongen och läst på tent i några timmar och orken har blåst bort med vinden. Det är en väldigt intressant kurs, Immaterial- och konkurrensrätt, men jag har ändå ingen motivation att ta alla pappren i handen och plugga in all fakta. Solen skiner för fullt, fåglarna kvittrar och framför allt det är så varmt på balkongen så jag svettas som om jag skulle ligga på en strand i ett medelhavsland. Det känns inte vettigt att sitta och tvinga sig att läsa, då fastnar ändå ingenting. Nu skall jag ha en paus och se när jag orkar ta tag i det igen. Lite kan jag nog så bara inte tenten blir jätte svår kommer jag nog att klara det. -peppar peppar- Men nu skall jag pausa.
Idag är det fredag men det känns inte alls som att helgen är på kommande. Imorgon är det som sagt tentskrivande som gäller och sen måste jag kvickt samla ihop det sista som skall med mig hem och på kvällen väntar jobb. Hela söndagen kommer också att gå åt till jobb, det brukar vara stressigt på morsdag. På måndag börjar jag mitt nya jobb, ingen semester här inte.. Därför tänker jag unna mig lite ledighet idag och inte alls tänka på att det är tent imorgon. Ikväll skall jag äta chips och titta på tv med gott samvete.
B har ju börjat jobba redan och är i hemtrakterna och jag är i vasa. Ensamt har det varit den här veckan men som tur är har jag haft lite sällskap i form av H som sover här några nätter. Helt osocial blir man ju inte då. Jag kommer att sakna lägenheten men det skall bli skönt att få flytta ihop med B igen efter den här veckan utan varandra.
Nu skall jag surfa vidare och sedan njuta av mammas struvor. Tyvärr är mjöden slut för längesen..
Njut av det vackra vädret och stressa inte alltför mycket inför slutspurten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar