lördag 8 maj 2010

Hockey night

Snart börjar hockeymatchen men jag tänkte slänga in en uppdatering här förrän det kör igång. Befinner mig hemma på Tallbacka nu och det var med stort vemod som jag lämnade lägenheten i Vasa i idag. Vi (pappa, M och jag) har precis avnjutit en gourmet middag som pappa och M hade tillrett. Nu sitter vi i sofforna och njuter av vin och väntar ivrigt.
Jag slapp att jobba ikväll. Istället börjar jag redan från morgon imorgon. Jag hade faktiskt till och med sett fram emot att vara sysselsatt med jobb ikväll, men istället har jag börjat med att packa upp alla de tusen och en saker som fick följa med hem från Vasa.
Tenten imorse hoppas jag att gick okej. Jag visste vad frågorna handlade om men några 20-poängssvar gav jag inte. Vi får bara hoppas på det bästa, och att jag inte behöver skriva om den i sommar.
Nu börjar det kännas att det är nästan en vecka sedan jag såg min sambo. Men från och med måndag börjar rutinerna igen. Tänk att vi båda två har ett jobb där vi har fasta jobbtider och inga helger. Va skönt det skall bli. De här senaste somrarna har jag ofta jobbat kväll och oregelbundna tider, olika från dag till dag, och B har haft fasta tider så vi har inte hunnit skapa några rutiner heller. Men nu banne mig i sommar skall det bli andra puckar. Tänk att få stiga upp från morgon och sen så är man ledig på kvällarna och inte ens behöva fundera över att jobba på helgerna. Jag gillar tanken!
Nu börjar hockey sändningarna, dags att kila. Imorgon får jag äntligen se B! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar