söndag 2 maj 2010

B är och städar upp efter gårkvällens spelande och själv har jag tråkigt här i Lappfors. Vädret är trist, det regnar så någon länk blir det nog inte nu på dagen åtminstone. Kanske man skulle ta en tur med hunden när vi far till Bennäs.
B börjar jobba imorgon och jag åker tillbaka till Vasa för sista veckan. Och sen flyttar vi hem till Tallbacka. Vi skall få bo själva där i sommar. Det kommer att bli så skönt. Det är något av det värsta som finns att flytta tillbaka hem till familjen efter att man flyttat ut redan en gång. Inget ont mot familjen, men när man har börjat leva sitt eget tillsammans på annan ort känns det inte lika lockande att flytta till barndomsrummet igen. Jag har svårt att hitta charmen i det. Så nu i sommar får vi ensamma där hemma och pappa kommer att bo hos M. Tack pappa för att du ger oss den här möjligheten! Du anar inte hur skönt det är.
Men innan jag flyttar hem igen är det en del saker som skall fixas i Vasa. Det är inte lite saker som måste flyttas hem. Men jag har ju en del lediga dagar nästa vecka så då får jag packa. På sidan av tentläsande och arbetsskrivande. Sen på lördag och söndag skall jag och jobba till mitt gamla jobb. Skall bli roligt att jobba där "en sista gång" innan jag börjar på nya jobbet. Men om jag känner C&D rätt kommer jag nog att få en del samtal i sommar gällande jobb under veckosluten. Eftersom att mitt nya jobb är ett "kontorsjobb" så innebär detta att helgerna är lediga och det är C&D mer än medvetna om. Men bara det inte blir för ofta kanske jag hoppar in nu som då. Det finns en speciell charm med stället, måste jag medge.
Har tyvärr inga nya bilder att sätta upp så ni får nöja er med endast text denna gång. Njut av det ruskiga söndagsvädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar