fredag 5 juni 2015

Mumin säsongmugg 2015

När Linda för längesedan bloggade om sina muminmuggar och uppmanade andra att också visa sin samling hade jag naturligtvis tänkt haka på. Och det kom riktigt lämpligt i och med att jag också hade fått en ny mugg till samlingen i samma slänga. Men dagarna går och jag hinner aldrig plocka fram alla muggarna ur skåpet och riktigt börja inventera dem. Kanske vid ett senare tillfälle, då skall jag försöka dokumentera min samling, men just nu visar jag bara upp den nyaste av dem. Som inte känns så ny mera...
Det var Björn som kom hem med den efter att han hade varit och handlat en gång. Man blir lika glad varje gång! Min nyaste mugg är alltså vårens och sommarens säsongmugg, Ögonblick på stranden.


Gällande "Sverige muggen" kan jag säga att den är i full användning. Jag är lika som Christina, alla muggar får vara i användning.

Idag har vi haft en riktigt skön dag, jag och Colin. Vi har varit ute nästan hela dagen, cyklat till butiken, blåst såpbubblor, åkt med plastomopon utomhus, lastat grus med traktorn... Så länge Colin sov hann jag sola en stund och förbättrade på brännan till bröllopet. Nör Björn kom hem från jobbet grillade vi gott och åt efterrätt. Nu när Colin förhoppningsvis snart har somnat skall vi avnjuta en fräsch fruktsallad med skyrtopping och bröllopspyssla. Det är andra fredagen i rad nu som vi äter fruktsallad, har på känn att det kommer att bli en sommarfavorit. Synd att man glömmer bort fruktsallad som efterrättsalternativ. Det är så friskt och gott och går att variera nästan i det oändliga! Ha en skön fredag gott folk!

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar