onsdag 17 juni 2015

Firar 1 år som Gerbybor

Jag lever och andas bröllop för tillfället och på grund av det hade jag helt glömt bort att vi har ju bott ett år i vårt nya hem nu!

Jag scrollade igenom bildarkivet här på bloggen för att hitta lite bilder på vårt hem, men tydligen har jag inte publicerat någon helt "vanlig" bild av t.ex. framsidan. Så det blir lite bilder huller om buller bilder, men de innehåller alla så mycket känslor.

 Nyinflyttade!

I vintras spenderade Colin och jag många förmiddag utomhus innan solen alls kommit fram. Det är så skönt att ha en ändlägenhet med passligt stort område att vistas på. Just nu passar storleken oss perfek! (Fast jag tackar inte nej till ett egnahemshus med en stor egen gårdsplan om någon bjuder ut...)

Med tiden försöker jag göra utsidan lite mera personlig och hemtrevlig. Det finns ju inte direkt några stora rabattområden jag kan påta i. 

Terrassen är guld värd! Här har vi spenderat mycket tid minsann. Det har blivit grillfester (alltför få dock!), kalasbjudningar, solstolshäng, familjemiddagar, kompisträffar, tumismiddag och mycket mera...
Just den här middagen kunde vi tyvärr inte avnjuta på terassen eftersom det började regna just när maten var klar...
Terrassmöblemanget fick jag av mamma i födelsedagspresent!
Och gamla grillen har åkt vidare och blivit ersatt med en ny, större modell!

Vi firade midsommar hemma med lilla familjen och njöt av den "finländska sommarvärmen". I år ser vi ut att köra på samma koncept. 

Vi har firat Colins 1 årsdag en varm sommardag och än en gång var terassen mycket uppskattad!

Otaliga är de middagar och kaffestunder som inmundigats ute i solen.

 Colin har vant sig att sova "ute på landet" istället för i stan, även om det var lite kämpigt i början med annorlunda ljud.

Vi har uptäckt massor med trevliga promenadrutter och parker här runt omkring. Och djurliv finns det alldeles bakom husknuten!


Jag trivs så otroligt bra i vårt hem! Det enda minuset är det lilla köket. Eftersom jag spenderar så mycket tid där skulle jag gärna ha ett stort och luftigt kök. Men det får komma sen i nästa hem. I övrigt har jag inget att klaga på, just nu.
Mycket har hänt på ett år och mycket mera till är det som skall hända så länge vi bor i vår radhuslägenhet. Här kan man läsa hur jag kände för ett år sedan, när vi skulle flytta ifrån stan. Visst kan jag sakna närheten till motionsrundorna vid vattnet, men i övrigt har alla positiva sidor med att bo här övervägt alla gånger. Jag saknar inte vår gamla lägenhet och jag saknar inte att bo in i stan. Vägen till centrum är inte alls lång, jag cyklar ju den nästan varje dag och det känns som att avståndet krymper hela tiden. Fina motionsrundor har vi här hos oss också, även om de inte ligger vid vattnet. Och glass kan man köpa vid den lokala butiken under kvällsrundan, även om det inte är lösglass, duger det. Summa sumarum, det finns inte mycket jag saknar från centrum när det kommer till kritan.

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar