måndag 8 juni 2015

Min möhippa 6-7.6 2015

Vilken helg jag har haft! Jag blev överraskad med möhippa! Jag anade absolut ingenting. Jag var helt säker på att när det sker så kommer jag att märka det på Björn, men jag hade inte anat något. Lyckligt ovetandes om vad som var på väg att hända höll jag på att ställa mig inför vår stadsrunda. Vi skulle fara och leta skor åt Björn. När jag håller på och byter kläder ringer det på dörren, Björn är snabb med att ropa att jag måste öppna för han håller på att fixa sig och har hårgele på händerna (vilken timing alltså...). Hastigt drar jag upp byxorna och öppnar dörren. På trappan väntar en hatt, en packningslista och en högtalare. Plötsligt börjar låten All the single ladies spelas och fram hoppar syster, Emmi och Milena och överraskar mig totalt! Jag packade allt det som fanns på listan (mycket märkliga saker som peedhjälm, Colins bil och decilitermått- som egentligen bara var en undanmanöver...) och så hoppade vi in i två bilar och körde norrut.


 Jag är väldigt glad och spänd trots att jag ser en aningen butter ut... Jag är bara så överraskad ännu att jag inte riktigt vet hur jag skall bete mig.
Blivande Fru Hatt fick dagen till ära en ståtlig hatt att bära.
I nykarleby hoppade vi alla fyra in i samma bil och jag fick ögonbindel på mig. Jag försökte hänga med vart vi körde men det var inte lätt. Till slut kom vi fram till Jeppis gym, även om jag till en början var säker på att vi var i Kokkola. Vi hade ju kört så långt kändes det som. Vid Jeppis gym ledde Milena ett roligt gym pass åt oss alla! Vad roligt att få börja dagen med ett träningspass!

Sedan blev jag skickad ut att yra på stan en stund och slutföra diverse uppgifter. Som sista punkt skulle jag bege mig till skolparken och där hade de dukat upp med en underbar picknick. Allt möjligt gott hade vi att mumsa på. Jag fick också uppgiften att spränga 10 ballonger på olika sätt och svara på fina frågor om mitt och Björns förhållande. 

Efter picknicken fick jag fara på en ansiktsbehandling. Det var väldigt skönt kan jag meddela! En timmes ren njutning och avslappning!



Sedan styrde vi kosan mot Kantlax, till vår villa. Lite synd på det ruggiga vädret, men det kan man ju inget åt. Resten av kvällen hade vi det riktigt trevligt. Åt gott, drack, pratade, skrattade. Jag fick göra diverse mindre uppgifter: skriva brev, rita på boxare, plocka granris...

Däremellan fick jag order om att inte göra något annat än smutta på lite champagne. Inte mig emot!


Grillmästaren Emmi lyckades med maten! Det var toppengott!




Efter både mat och drinking game blev det dags för brudbastu. Om det inte gör mig redo för att gifta mig, vet jag inte vad jag skall behöva genomgå. Brudbastun innebar bl.a. att sitta på granris, bada fötterna i kallt mjölkvatten, få ägg kläckta i håret och ryggen peelad med salt och sedan insmetad i mjöl. Jag fick åtminstone en ordentlig orsak till att fara och doppa mig i havet sen...   

Efter bastun var vi fyra kvinnor kvar som övernattade vid villan (Andrea, Anna och Milla). Efter att vi lyssnat på lite romantiska låtar på spotify var alla redo att krypa till kojs och det verkade som att alla hade sovit riktigt gott. Synd bara på blåsten som härjade på söndagen... Annars hade det varit trevligt att slänga sig i en solstol och njuta några timmar innan vi packade ihop och begav oss hemåt. Efter en ordentlig frukost med bl.a. delikata picknickrester var det ändå skönt att åka hemåt. Det hade varit ett intensivt men så otroligt roligt dygn.

Jag blir ännu alldeles rörd när jag tänker på allt som mina vänner har fixat inför möhippan. Tänk att de gjort allt detta för mig! Jag hade en jättebra dag och är så otroligt tacksam över allt ni gjort för mig! Tack för att ni gav mig en minnesvärd dag! Det är sällan man får en "helt egen dag" och jag fick den bästa tänkbara!

Det var synd att vi inte fick något ordentligt gruppfoto med alla med. Men vad vet jag vad som döljer sig på Milenas kamera... De som var med på min möhippa var hursomhaver Andrea, Anna, Camilla, Emilia, Milena och Elin. Tack för möhippan!

(Jag hoppas att ingen har något emot att jag lånade era instagram bilder.)

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar