måndag 15 juni 2015

Ett fullspäckat veckoslut

En fullspäckad helg är till ända och näst sista jobbveckan innan bröllopet är påbörjad, dessutom är det midsommarvecka och sista "vanliga" veckan innan bröllopet. Nästa vecka skall Björn nämligen till Paris på arbetsresa. Jag har på känn att det blir en stressig vecka då. Förutom det vanliga lämna/hämta/ jobba/städa/träna/laga mat (fixa allt inför bröllopet!) så skall jag också på en del skönhetsbehandlingar inför bröllopet och Colin skall till tandsköterskan. Det är tur att jag har skötare som ställer upp när det behövs!
Ett steg närmare bröllopet är vi nu också i och med att Björn fick sin svensexa på lördag. Det verkade som att de hade en rolig dag och han sa själv att han blev överraskad när det plingade på dörren på lördagsmorgon. Till och med vädret lyckades bli riktigt bra!

 I torsdags passade jag på att lacka naglarna vid morgonkaffet eftersom vi skulle vara på språng resten av dagen. Colin var då inte sen med att meddela att han också ville ha. Och givetvis fick han det. Kanske tur att jag hade valt en rätt så neutral färg den gången så det var ingen som behövde höja på ögonbrynen i butiken sen.

Mamma kom till Vasa på torsdag för att sköta Colin ett par timmar. Jag var bl.a. och provade klänningen, vi gjorde hindersprövning och uträttade övriga ärenden. Sedan hoppade jag, Colin och mamma in i en fullpackad bil och styrde kosan norröver. På kvällen var jag och syster och planerade blommorna till floristen. Många saker fick vi checka av den dagen!
En Gloskärspizza vid Strandis hann vi också med.  

På fredag var jag och Colin och hälsade på Mia och hunden Mindi. Vi lunchade och drack kaffe och munnarna gick i ett. Tyvärr är det så sällan man hinner med långa kompisbesök en helt vanlig vardag, men i fredags fick vi till det. Tack för sällskapet!
På eftermiddagen efter jobbet kom Björn också norrut. Vi skulle provsmaka tårtorna! Vi åt, smakade och analyserade så jag fick en ordentlig sockerchock efteråt. Men gott var det! Och jag tror vi valde den smakkombinationen som passade oss bäst. 

På lördag blev Björn som sagt kidnappad och utklädd till cowboy.

Det var knappt så Colin vågade/ville säga hejdå åt Björn när han skulle fara, men en liten kram kunde han sen ändå tänka sig att ge honom.
 
Jag och syster stod i köket nästan hela dagen och fixade ett och annat till bröllopet. När vi äntligen var klara packade vi ihop sakerna som vi hade hos mammas och for sen till min pappas. Colin trivdes som fisken i vattnet på den stora gården och med det ljumma vädret. Han hittade mycket att leka med och det var svårt att få in honom till kvällen.

Han hittade min gamla skottkärra som han lekte länge med.

Han lärde sig rätt så snabbt hur det var enklast att köra med det sneda hjulet.

Men till slut gav den upp...

Då hittade vi nästa leksak, mosters gamla dockvagn, som fungerade som en gräsklippare. Och oj så han skuttade omkring med den!

Däremellan hoppade han på min gamla studsmatta. 

Och jag och pappa kunde i lugn och ro njuta av en delikat middag med grillad lax.

Till och med efterrätt unnade jag mig.

På söndag hann vi med lite utelek hos pappas innan vi igen packade in allt i bilen och körde hemåt. Jag passade in körandet med Colins dagsvila och han sov nästan hela vägen. Dock var det bara en timme, så han var rejält trött sen under kvällen och sov länge i morse. Han sov ännu när jag for till jobbet -när hände det senast? 

Efter helgens sämre matrutiner och avvikanden från "bröllopsdieten" (inte har jag någon exakt diet, jag försöker bara ännu mera än annars äta så rent och bra som möjligt och undvika allt skräp) blir det att skärpa sig nu de sista veckorna. Träningen flyter dock på bra så den har jag inget att klaga på. 


Ha en fin midsommarvecka!

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar