söndag 19 september 2010

Söndagsprojekt

Höstinspirationen fortsätter och det är underbart.
På fredag for jag och min andra hälft till Ikea tammerfors. Vi firade vår 6-årsdag då så vi passade på att unna oss lite skoj i vardagen. Vi hittade mycket fina saker, och ännu mer som skulle ha fått följa med hem, men man måste ju tänka på resten av månadens utgifter också. Vi köpte mest saker till sovrummet. Vi har båda haft en ogillande känsla där. Färgerna har inte passat in med varandra och det har inte funnits något speciellt tema heller. Men nu är det på gång där. Vi köpte en svart bokhylla, så vi får ha alla skolsaker på ett och samma o ställe och i ordning, sen chansade vi bara o köpte en hylla med lådor i som vi endast såg i deras dator i lagret. Vi kom på först när vi var där att vi skulle vilja ha en till hylla still sovrummet. Och den var faktiskt rätt så fin. Till sovrummet köpte vi också två runda små mattor. Allt är ganska kaos i rummet ännu så några bilder kommer inte därifrån, en annan gång. När det är som det är tänkt att det skall se ut.
Idag har jag ägnat denna lediga dag åt att sy nya kuddöverdrag till kuddar i soffan. Vi köpte 5 nya kuddar till soffan för jag hade sett ett snyggt tyg när jag köpte det andra tyget till stolarna. Men det skulle inte ha passat till stolarna men till kuddar blev det perfekt. Jag tror förresten att det är likadant tyg som du, M, gjorde din tavla av. Nu är det mycket mysigare i soffan och de passar ju bra till våra tavlor.
Resten av kvällen skall vi ägna åt film, nybakt bröd och snask-leftovers från igår. Önskar att vi hade ännu en ledig dag att spendera med höstmys framför tv:n. Men de är inte länge tills det är helg igen.
De gråa mindre kuddarna har vi haft sedan tidigare och de är köpta..








1 kommentar: