måndag 15 mars 2010

Pinsamt

Ikväll blir det måndagsaerobic. Men före det skall jag traska över till E och överräcka hennes födelsedagspresent i efterskott. Har inte sett tjejerna på evigheter så det skall bli riktigt roligt att se dem.
Skoldagen var rätt så kort. En lektion i finska. Och aktivitetsnivån var inte den högsta kan man säga. Nu har jag just tittat klart Up in the air. Mycket bra film tyckte jag. Ena sockan är nu klar. Den andra påbörjad. Ännu lite kvar innan jag kan påbörja mitt projekt av modell större. Och till min lycka har CM nedsatta priser på garn en tid framåt nu. Skall passa på att köpa det jag behöver då. För det kommer till kritan är garn inte billigt. Inte om man skall sticka något större. Men jag har haft sån tur att jag fått "ärva" ganska mycket garn så jag har inte behövt köpa något på en tid. Men nu börjar det finnas bara restnystan kvar och det räcker inte till något större.
Idag gjorde jag något pinsamt. Hoppas att ingen var hemma i lägenheten där jag försökte öppna dörren. Hade på något sätt glömt att vi bor på högsta våningen inte på tredje. Pinsamt. Men tur att jag märkte mitt misstag i tid och att jag hann dra ut nyckeln och springa en trappa upp innan någon förskräck människa öppnade dörren och funderade vem som försöker bryta sig in. Pinsamt säger jag bara.
Dags att förbereda en finska presentation. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar