måndag 22 mars 2010

Grattis!

Först och främst vill jag bara säga Grattis till min fästman som idag blir 21 år gammal! Grattis!

Morgonen började med kaffe och tårta på säng, en vacker morgonstämma och ett paket. Morgonstämman är jag minst nöjd över. Men B vet att jag är en usel sångerska och jag tror att han hade uppskattat det mera om jag nkipit igen men som den duktiga flickvän jag är uppfyller jag alla ritualer som tillhör en morgon som denna.
Söndagen gick i kalasets tecken. Det gick riktigt bra. Lagom mycket folk, alla rymdes och sitta och inga pinsamheter. Mina bakverk lyckades nästan som de skulle. I alla fall så mycket att de kunde serveras. Det bästa är ju att det finns mycket kvar ännu.
På lördagen tog vi ett varv i city. En topp och andra nödvändigeter fick följa med mig hem. På kvällen hade vi en riktigt myskväll med hembakt pizza och film.
I helgen har vi ändå hunnit titta en del filmer. På lördag blev det Sherlock Holmes. Den var helt okej. Inte någon dunder film men underhållande och trevlig lördagssysselsättning. På tv:n kom också Godzilla och eftersom att jag inte hade sett den tidigare kollade vi också den. En standard nittiotalsfilm. Men jag gillade den rätt så mycket.
Igår kollade vi också filmen The Road. Undvik till varje pris är min bedömning. Den var usel. Främst pga att man inte fick reda på varför jorden helt plötsligt var så grå och nästan alla människor hade dött. Inte så värst kul att kolla en film som handlar om en far och son som försöker överleva när man inte ens får veta hur det gick för den lilla pojken och vad det var som överhuvudtaget hade orsakat denna förödelse.
Resten av den här veckan är rätt så fullspäckad så jag gissar att det inte blir så många uppdateringar. Men ni får hålla er till tåls. Nu skall jag göra något gott åt födelsedagsbarnet tills han kommer hem från skolan.




Födelsedagsbarnet börjar på tårtan




Pizzan vi bakade på lördagen, enormt mumsig





Kaffe och tårta på säng är väl aldrig fel


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar