torsdag 24 april 2014

Vantar med flätmönster

För en tid sedan gjorde jag ett par nya vantar till Colin. Ett par som han kan ha när vi är ute och "leker". Pippivantarna (klick) fungerade som sagt inte när vi var ute, han drog av sig dem hela tiden eftersom de var av en lite större modell. Men det här paret hålls på hans händer rätt så bra i alla fall!


Mönstret är det här.  Jag stickade i Novita Alpaca Luxus med stickor 2,5.


Som vanligt när det blir till vår och varmare väder sugs sticklusten ur mig. Nu lockar det mera att sitta ute i solen och läsa böcker (under de stunder som Colin sover). Jämfört med förra sommaren, när jag läste en bok om dagen, kommer nog denna sommar inte att innehålla lika mycket läsning. Jag måste därför se till att inte läsa sådana böcker som inte verkar intressanta. Tidigare har jag haft väldigt svårt att sluta läsa en bok även om jag inte gillat den. Men från och med nu måste jag lära mig detta. Vill inte slösa bort dyrbar lästid på det som inte är intressant.
Innan jag helt packar bort stickorna för sommaren har jag åtminstone ett, helst två, projekt som jag borde färdigställa först. Får se hur bra det kommer att gå.


Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar