lördag 12 april 2014

Österbottens stormässa

Man hinner så mycket på dagarna när prinsen tycker att det är morgon kl. 6.30. Idag har t.ex. jag och sambon hunnit har flera timmar tumistid. Vi besökte bl.a. Österbottens stormässa. Jag har aldrig tidigare besökt den men blev nog inte riktig imponerad över den. Det var roligt att strosa på i lugn och ro en stund men inte gjorde vi några riktiga fynd. Det mest intressanta var väl kanske informationen om ögonoperation som jag tänkt göra så fort jag har några tusenlappar över. Några broschyrer om det fick jag med mig.
Under tiden som jag och Björn var ute på vift hade Colin skoj med farmor och farfar. Efteråt åt vi alla pizza hemma hos oss och jag och svärmor tog ett varv till Plantagen.
Nu har jag precis avslutat ett träningspass och klockan är inte ens halv sju. Ikväll har jag som mål att få klart Colins vantar som han skall få ha när vi är ute och leker. Pippivantarna är så stora och lösa att han drar av sig dem hela tiden... Ett glas rött, hemgjorda peanutbutter cups och sticksömmen låter som en alldeles förträfflig lördagskväll!

På mässan hittade jag en bok till mig själv och en bok till Colin.

En påsklimpa från Vörå hembageri köpte vi också. Synd att inte Aroma var på mässan, hade gärna testat deras omtalade surdegsbröd.

På Plantagen fick jag en grönväxt av svärmor.

Även en påskblomma fick vi.
Colin fick också en påskkyckling av farmor men den glömde jag fotografera...

Nästa vecka skall jag berätta vad jag och Colin gjorde på vårt äventyr i torsdags.


Trevlig lördag!

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar