tisdag 6 november 2012

Stickade gåvor

Veckoslutet spenderades som sagt i hemtrakterna. Vi hade en lugn och skön helg. Besökte våra anhörigas gravar, åt gott med nära och kära och så fick vi ju träffa lilla killen. När man håller en tre dagar gammal baby som sover i sina armar blir man alldeles fylld av lugn och ro i själen.

Som den sticktokige jag är, började jag såklart på onsdag när nyheten om hans ankomst till världen hade kommit  att sticka något litet.

Jag borde skaffa ordentliga pysselgrejjer.
De är mycket roligare att ge egna kort än köpta.




Mönstret till vantarna har jag tagit av Linda.


Mönstret till sockorna hittar ni här.


Therese.


2 kommentarer:

  1. Va kul med stickning! Jag håller också på att sticka till en liten, men jag använde lite andra mönster. Måst nog prina ut de mönster du använde, för de var också jättesöta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det är ju så roligt med babymönster då de går så snabbt att göra. :)

      Radera