torsdag 1 november 2012

Lugn trots stormen

Nu är det mycket minsann.Och jag antar att det kommer att vara så här fram till julen. Även fast det är otroligt mycket på gång känner jag ändå ett slags lugn inom mig. Ett "det löser sig" lugn. Onödigt att stressa. Visst det är mycket att göra till kursen som jag går nu, den är krävande, någon av de mera krävande jag har gått på senaste tiden, det erkänner jag. Men jag tar det med ro. Gradun, den är också under ständig bevakning. Seminarium 2 skall jag ha om ca. 3 veckor. Till dess borde jag ha kommit en rätt så bra bit på väg med undersökningen. Och för tillfället känns det rätt så bra. Jag har insett att jag inte kommer att bli klar med gradun till julen. Den undersökningsmetod som jag valde är alldeles för tidskrävande för att jag skulle hinna bli klar till det. Men jag tar ingen stress över det heller. Den blir klar efter jul istället. Varför stressa? Inget blir bättre av att jag skulle stressa med den nu innan jul och bli klar då. Jag har ändå inget annat att göra när den är klar.
Jag tror det är julfriden som har kommit tidigt till min själ i år. Men jag antar att jag kommer att äta upp mina ord många gånger innan kursen är över och gradun skriver. Just nu känns det i alla fall väldigt bra. Hur kan man inte bli lycklig i själen av att veta att en liten kille föddes igår. En liten kille som vi kommer att få se växa upp och utveckla en alldeles egen personlighet. Man kan ju inte bli annat än lycklig. Jag hoppas bara att vi ska få träffa honom snart!


Idag damp den nyaste EMP ner i postlådan. Vi hittade minsann ett och annat som vi kunde tänka oss att beställa. Jag tror nog att vi får välja bort ett och annat innan vi lägger in en beställning...



Att sitta och bläddra i en tidning med eftermiddagskaffet måste vara en av de saker som är mest avslappnande.Inget slår stickning och en varm kopp te dock..


Tatueringsinlägget kommer när jag har lite mera tid...


Therese.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar