lördag 10 november 2012

Ny plåtlåda

Idag ägnas nästan hela dagen åt inte så oväntat graduskrivande. Jag vet att det bli väldans mycket tjat om den jämt och ständigt men den tar trots allt upp mycket av min tid så det är oundvikligt att den nämns för jämnan. Jag klev upp rätt så tidigt imorse, skrev en stund och avnjöt sedan frukost. Eftersom Monica (jag spenderar helgen hos pappa och Monicas) skulle in till stan idag passade jag på att följa med. Man kan ju inte skriva hela dagen heller... Det blev en kort och effektiv runda.
Jag hann spendera mitt presentkort till Marks på både mönster och garn. Det är dock inget jag kan visa här ännu. Men tids nog..
Sedan var vi också till den lilla inredningsbutiken Katarina Maria. Jag hade aldrig varit dit tidigare. Det var en väldigt förtjusande liten butik med mycket charmiga saker. Jag hade kunnat köpa hur mycket som helst men dessa två små saker fick följa med hem.

Jag har ända sedan vi flyttade letat efter något passligt att ha mediciner i. I förra lägenheten hade vi ett medicinskåp färdigt men efter att vi flyttat har alla mediciner och plåster bara legat huller om buller i en kökslåda. Nu skall här bli ordning och reda. 

Det här avlånga "fatet" fick också följa med. Försäljaren berättade att man använda det att sätta fyra ljus på och ha som en adventsljusstake men eftersom jag redan har en liknande hade jag inte tänkt använda det till ett sådant ändamål. Men något med ljus blir det nog. Julen närmar sig och med den alla juliga ljusbehållare och de hade jag tänkt arrangera på denna.



Om ni alltså har svängarna förbi Jakobstad tycker jag absoluta att ni skall besöka den lilla affären. Det var nog inte sista gången för mig. Flera av sakerna har ägarinnan gjort själv och jag såg också flera produkter av Ann Bäck och det är ju alltid roligt att stöda lokala företagare.


Nu skall jag vara duktig graduskribent i några timmar till innan det blir dags att äta farsdagsmiddag. Man måste töja lite på dagarna för att hinna fira alla. Imorgon blir det nämligen lunch hos Björns föräldrar.


Therese.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar