söndag 2 januari 2011

2010-2011

Nu kanske jag börjar hitta mera tid att fylla bloggen med inlägg igen. Julen och nyårsfirandet har varit helt underbart. Jag har inte haft knappt någon tid att ägna åt datorrelaterade saker. Jag har jobbat, haft/har snuva, lekt ute med de små underverken, lekt inne med de små underverken, ätit maassor med mat, träffat släkt och vänner; inte så många vänner som jag hade önskat tyvärr; det finns inte tid till så mycket sist och slutligen, sprungit till loppis flera gånger i veckan för att fixa med mitt bord, kollat resor till sydligare breddgrader, stickat och bara myst med film och chips.
Idag när jag nu är ensam i mitt barndomshem hade jag planerat att ta mig tid och presentera det kommande året. Jag har nämligen massor med roliga saker och äventyr som redan är inplanerade. Men imorse fick jag en obehaglig och fruktansvärd nyhet och nu känns det som att jag inte alls har någon lust att blicka framåt på diverse positiva saker. Det kanske kommer längre fram. För tillfället vill jag ägna mina tankar till er istället! Jag har mina tanker hos er under den här svåra tiden.

Med dessa sista ord vill jag bara säga:
Ta vara på de älskade du har runt omkring dig, men vet aldrig vad som sker nästa minut.
Ta ingenting för givet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar