onsdag 30 september 2015

Vantar åt Colin

Colin behövde flera par vantar nu till hösten. Ett par köpte jag faktiskt från Stadium när vi var dit och kollade på öppningsdagen, men ett par hemstickade tyckte jag att han behövde få.
Jag hade inget mönster eller beskrivning utan stickade vartefter jag provade på honom. De är stickade på st. 3 och med dubbelt garn. Det brun/beigeagarnet är Novitas pikkusisko, medan det blå garnet är ett arv efter min mormor.  Tummarna är gjorda av ljusblått restgarn, för att få lite mera liv i dem.

Färgerna blev mycket ljusare på skärmen än de är i verkligen. 






Så nu får han klotta ner sina vantar bäst han vill i vattenpölarna eftersom det äntligen finns några reservvantar. Både hos dagmamman och här hemma.

Till näst tänkte jag visa sockorna jag stickade åt honom.

Och så skall jag också försöka göra något åt den gräsliga headern. Den tilltalar mig inte alls för tillfället... Färgtema justerade jag i all hast bara..

Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar